Hemo Motoren
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Hemo Motoren


 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 Ben Spies naar Yamaha Tech3 Team in 2010

Ga naar beneden 
AuteurBericht
BSB

BSB


Aantal berichten : 205
Registration date : 05-11-08

Ben Spies naar Yamaha Tech3 Team  in 2010 Empty
BerichtOnderwerp: Ben Spies naar Yamaha Tech3 Team in 2010   Ben Spies naar Yamaha Tech3 Team  in 2010 Icon_minitimedo okt 01, 2009 5:40 pm

Officieel bevestigd: Spies gaat naar de MotoGP


Na veel speculaties en geruchten in zowel het MotoGP als het World Superbike paddock is het dan eindelijk officieel bekend gemaakt door Yamaha Motor Company dat de 25-jarige World Superbike rijder Ben Spies in 2010 de overstap zal maken naar het MotoGP Yamaha Tech3 Team. De huidige rijder van het MotoGP team james Toseland neemt daarentegen de plaats van Ben Spies in bij het Yamaha World Superbike Team.

Ben Spies

Onlangs tekende Ben Spies nog een tweejarig contract bij Yamaha, waarvan in eerste instantie de bedoeling was dat de Texaanse rijder - die in zijn eerste jaar in het World Superbike kampioenschap een onuitwisbare indruk heeft achter weten te laten en met drie punten verschil op Noriyuki Haga nog steeds kans maakt op de titel - nog een jaar in het World Superbike kampioenschap zal gaan rijden. Maar ondanks dat, heeft het Yamaha Tech3 MotoGP Team altijd de deur open gehouden voor de snelle Amerikaan, die uiteindelijk toch op dit aanbod is ingegaan.

Ben Spies:

“Ik wil Yamaha in het algemeen bedanken voor het vertrouwen in mij. Ze hebben mij als een royalty behandeld! Yamaha heeft mij pas geleden nog de kans gegeven om voor 2 jaar bij te tekenen en ik heb voor 2010 voor het WK Superbike getekend, maar na Indy begon ik na te denken over de competitie en over mijn leeftijd wat betreft het wachten met de overstap tot 2011. Dit was geen gemakkelijke beslissing, het Yamaha World Superbike Team en Massimo (Maio) Meregalli in het bijzonder, zijn fantastisch voor mij geweest en het is geweldig om samen met hen een seizoen te draaien. Ik hoop dat ik Maio, Laurens Klein Koerkamp en alle anderen een kampioenschap kan geven om samen met mij, niet te vergeten. Mijn dank gaat ook uit naar ‘Infront’, de promotor van de WSB series, en Paolo Ciabatti in het bijzonder.
Ik heb enorm genoten van mijn eerste race seizoen in Europa. Nu heb ik twee uitdagingen, om dit jaar zo goed mogelijk af te sluiten en om vervolgens verder te gaan met nieuwe doelstellingen in de MotoGP.
Herve Poncheral van Tech3 heeft zijn ondersteuning laten zien door mij en mijn team Tom Houseworth en Gregory Wood, die al vanaf het AMA bij mij zijn, aan boord te nemen. We zullen voor volgend jaar weer veel bij moeten leren, maar ik ben klaar voor de nieuwe uitdaging. Ik hoop een goed jaar te hebben en mijn doel is om in de top 6-8 te komen en te blijven, wat gezien het talent wat er rondloopt nog een zware klus zal worden. Met de wereld op zijn kop, is er één waar ik altijd op kan rekenen en dat is Yamaha.”

Laurens Klein Koerkamp van Yamaha Motor Europe, reageerde:

“Natuurlijk vinden we het erg jammer om Ben te zien vertrekken uit het Yamaha World Superbike Team en we zijn nog bezig met een fantastisch seizoen met hem, maar het is duidelijk dat dit de juiste beslissing is voor zijn carriere en voor Yamaha. Eén van de doelstellingen van Yamaha is om toekomstig MotoGP talent via de Superbike op te leiden en het stelt ons zeer tevreden om te zien dat deze ontwikkeling bij de rijders goed uitwerkt. Voordat Ben vertrekt ligt er eerst nog een serieuze taak op hem te wachten om dit jaar goed af te sluiten en er zijn nog twee rondes te gaan.
Alhoewel we Ben zullen missen hebben we er geen enkele twijfel over dat we met onze nieuwe World Superbike line-up voor volgend jaar opnieuw kunnen strijden voor de titel. We zullen Ben hard aanmoedigen in de MotoGP en we kijken ernaar uit om hem op de YZR-M1 te zien.”
Terug naar boven Ga naar beneden
 
Ben Spies naar Yamaha Tech3 Team in 2010
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» joshi.....the sister of ben spies.
» WP-stuurdemper Yamaha YZF R6 '99-'02
» gezocht 1 medereiziger naar de nort west 200 races in ierland
» In en rond Spijk !
» Yamaha experience days

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Hemo Motoren :: Algemeen :: Het laatste nieuws-
Ga naar: