Hemo Motoren
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Hemo Motoren


 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 Slaand stuur

Ga naar beneden 
+2
Tuesday
Spector
6 plaatsers
AuteurBericht
Spector

Spector


Aantal berichten : 88
Leeftijd : 47
Woonplaats : Spijkenisse
Registration date : 11-11-08

Slaand stuur Empty
BerichtOnderwerp: Slaand stuur   Slaand stuur Icon_minitimedi mei 26, 2009 1:21 am

Heb gisterenavond met de Kwaak van mijn vriendin gereden, op zich niets mis mee maar als ik zp rond de 80 km/u het stuur los liet en rechtop ging zitten begon het stuur te slaan. Bij de eerste de beste benzinepomp de bandenspanning gecontroleerd en die was gezakt tot 2.0 bar en ik heb deze weer opgepompt tot 2.5 bar. Hierna was het weg en ik dacht opgelost tot het een km of 10 later weer terug kwam. Bandenspanning was nog in orde, dus ligt het probleem ergens anders. Iemand een idee??
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Slaand stuur Empty
BerichtOnderwerp: Re: Slaand stuur   Slaand stuur Icon_minitimedi mei 26, 2009 2:54 pm

Ga er eens mee langs Hemo.... lol!
Terug naar boven Ga naar beneden
Tuesday

Tuesday


Aantal berichten : 147
Leeftijd : 41
Woonplaats : Spijkenisse
Registration date : 15-12-08

Slaand stuur Empty
BerichtOnderwerp: Re: Slaand stuur   Slaand stuur Icon_minitimedi mei 26, 2009 4:26 pm

Balhoofdlagers stuk?
Dat heb ik met mijn motor gehad en dat was ook effe wat minder makkelijk sturen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Spector

Spector


Aantal berichten : 88
Leeftijd : 47
Woonplaats : Spijkenisse
Registration date : 11-11-08

Slaand stuur Empty
BerichtOnderwerp: Re: Slaand stuur   Slaand stuur Icon_minitimedi mei 26, 2009 7:15 pm

Tuesday schreef:
Balhoofdlagers stuk?
Dat heb ik met mijn motor gehad en dat was ook effe wat minder makkelijk sturen.

??

motor is van 2005 en vanaf 2007 op kenteken met 22.000 km op de teller, lijkt me een beetje te ver gezocht maar is een optie. Er wordt niet veel meer dan woon/werk en een stukje plezier mee gereden zonder al te gek te doen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Spector

Spector


Aantal berichten : 88
Leeftijd : 47
Woonplaats : Spijkenisse
Registration date : 11-11-08

Slaand stuur Empty
BerichtOnderwerp: Re: Slaand stuur   Slaand stuur Icon_minitimedi mei 26, 2009 7:16 pm

R6-9R schreef:
Ga er eens mee langs Hemo.... lol!

tja, druk druk druk druk druk affraid
Terug naar boven Ga naar beneden
Artie

Artie


Aantal berichten : 255
Leeftijd : 50
Woonplaats : Spijkenisse
Registration date : 07-10-08

Slaand stuur Empty
BerichtOnderwerp: Re: Slaand stuur   Slaand stuur Icon_minitimedi mei 26, 2009 8:29 pm

Spector schreef:
R6-9R schreef:
Ga er eens mee langs Hemo.... lol!

tja, druk druk druk druk druk affraid

Zaterdag dus eerst naar Hemo en daarna naar motorport Rotterdam voor de Yamaha experience day. Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Spector

Spector


Aantal berichten : 88
Leeftijd : 47
Woonplaats : Spijkenisse
Registration date : 11-11-08

Slaand stuur Empty
BerichtOnderwerp: Re: Slaand stuur   Slaand stuur Icon_minitimewo mei 27, 2009 1:12 am

Artie schreef:
Spector schreef:
R6-9R schreef:
Ga er eens mee langs Hemo.... lol!

tja, druk druk druk druk druk affraid

Zaterdag dus eerst naar Hemo en daarna naar motorport Rotterdam voor de Yamaha experience day. Wink

op een Kawa affraid
Terug naar boven Ga naar beneden
Tuesday

Tuesday


Aantal berichten : 147
Leeftijd : 41
Woonplaats : Spijkenisse
Registration date : 15-12-08

Slaand stuur Empty
BerichtOnderwerp: Re: Slaand stuur   Slaand stuur Icon_minitimewo mei 27, 2009 11:27 am

Spector schreef:
Tuesday schreef:
Balhoofdlagers stuk?
Dat heb ik met mijn motor gehad en dat was ook effe wat minder makkelijk sturen.

??

motor is van 2005 en vanaf 2007 op kenteken met 22.000 km op de teller, lijkt me een beetje te ver gezocht maar is een optie. Er wordt niet veel meer dan woon/werk en een stukje plezier mee gereden zonder al te gek te doen.

Tja, het is inderdaad nog een jonge motor. Ik heb van Ton geleerd dat je dat heel makkelijk kon testen.
Zorg dat je voorwiel vrij boven de grond hangt en dan beweeg je je voorwiel gelijdelijk aan van links naar rechts. Gaat dit in een vloeiende beweging dan is het goed, voel je een soort knik / zit er een punt waar je hem zachtjes doorheen moet duwen dan zijn ze aan vervanging toe.
Of als je de motor met je voorwiel tegen de muur zet en zachtjes duwd en je voelt dan een beetje speling dan zijn je balhoofdlagers ook versleten.

Misschien een longshot, maar zo getest.
Terug naar boven Ga naar beneden
Spector

Spector


Aantal berichten : 88
Leeftijd : 47
Woonplaats : Spijkenisse
Registration date : 11-11-08

Slaand stuur Empty
BerichtOnderwerp: Re: Slaand stuur   Slaand stuur Icon_minitimewo mei 27, 2009 1:06 pm

Tuesday schreef:
Spector schreef:
Tuesday schreef:
Balhoofdlagers stuk?
Dat heb ik met mijn motor gehad en dat was ook effe wat minder makkelijk sturen.

??

motor is van 2005 en vanaf 2007 op kenteken met 22.000 km op de teller, lijkt me een beetje te ver gezocht maar is een optie. Er wordt niet veel meer dan woon/werk en een stukje plezier mee gereden zonder al te gek te doen.

Tja, het is inderdaad nog een jonge motor. Ik heb van Ton geleerd dat je dat heel makkelijk kon testen.
Zorg dat je voorwiel vrij boven de grond hangt en dan beweeg je je voorwiel gelijdelijk aan van links naar rechts. Gaat dit in een vloeiende beweging dan is het goed, voel je een soort knik / zit er een punt waar je hem zachtjes doorheen moet duwen dan zijn ze aan vervanging toe.
Of als je de motor met je voorwiel tegen de muur zet en zachtjes duwd en je voelt dan een beetje speling dan zijn je balhoofdlagers ook versleten.

Misschien een longshot, maar zo getest.

Thanks ga het ff uitproberen vanavond
Terug naar boven Ga naar beneden
Bianca

Bianca


Aantal berichten : 236
Leeftijd : 38
Registration date : 06-10-08

Slaand stuur Empty
BerichtOnderwerp: Re: Slaand stuur   Slaand stuur Icon_minitimewo mei 27, 2009 6:09 pm

Spector schreef:
Artie schreef:
Spector schreef:
R6-9R schreef:
Ga er eens mee langs Hemo.... lol!

tja, druk druk druk druk druk affraid

Zaterdag dus eerst naar Hemo en daarna naar motorport Rotterdam voor de Yamaha experience day. Wink

op een Kawa affraid

Ik ga op een Suzuki Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
Tuesday

Tuesday


Aantal berichten : 147
Leeftijd : 41
Woonplaats : Spijkenisse
Registration date : 15-12-08

Slaand stuur Empty
BerichtOnderwerp: Re: Slaand stuur   Slaand stuur Icon_minitimewo mei 27, 2009 11:49 pm

Ik ga ook op een Suzuki cheers
Terug naar boven Ga naar beneden
Spector

Spector


Aantal berichten : 88
Leeftijd : 47
Woonplaats : Spijkenisse
Registration date : 11-11-08

Slaand stuur Empty
BerichtOnderwerp: Re: Slaand stuur   Slaand stuur Icon_minitimevr mei 29, 2009 1:50 am

Bianca schreef:
Spector schreef:
Artie schreef:
Spector schreef:
R6-9R schreef:
Ga er eens mee langs Hemo.... lol!

tja, druk druk druk druk druk affraid

Zaterdag dus eerst naar Hemo en daarna naar motorport Rotterdam voor de Yamaha experience day. Wink

op een Kawa affraid

Ik ga op een Suzuki Very Happy

Tja, maar jij bent serieus naar een Yammie aan het kijken terwijl ik er al 1 in de schuur heb staan, die heeft dus ook een grotere kans om uitgelaten te worden Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Spector

Spector


Aantal berichten : 88
Leeftijd : 47
Woonplaats : Spijkenisse
Registration date : 11-11-08

Slaand stuur Empty
BerichtOnderwerp: Re: Slaand stuur   Slaand stuur Icon_minitimezo jun 28, 2009 2:06 am

Het probleem is opgelost, ik had een afspraak gemaakt voor een beurt maar mevrouw kon niet langer wachten dus vandaag naar MPR geweest waar ze gekeken hebben. Na een proefrit en het omhoog krikken van de motor bleek het "gelukkig" toch niet het balhoofdlager te zijn en dus moest er verder gezocht worden. Toen is de Maxxis voorband eraf gehaald en vervangen voor een Michelin PP, gebalanceerd en de Kwaak rijdt weer als een zonnetje en strak vooruit. Vrouwtje blij, want die heeft weer een goed gevoel op de motor en blij omdat alles "makkelijk" opgelost is. cheers cheers
Terug naar boven Ga naar beneden
Tuesday

Tuesday


Aantal berichten : 147
Leeftijd : 41
Woonplaats : Spijkenisse
Registration date : 15-12-08

Slaand stuur Empty
BerichtOnderwerp: Re: Slaand stuur   Slaand stuur Icon_minitimezo jun 28, 2009 5:49 pm

Das mooi, dat scheelt weer wat centen dan wanneer het de lagers hadden geweest! cheers
Terug naar boven Ga naar beneden
Koecky

Koecky


Aantal berichten : 461
Leeftijd : 38
Registration date : 06-10-08

Slaand stuur Empty
BerichtOnderwerp: Re: Slaand stuur   Slaand stuur Icon_minitimezo jun 28, 2009 8:25 pm

Spector schreef:
Het probleem is opgelost, ik had een afspraak gemaakt voor een beurt maar mevrouw kon niet langer wachten dus vandaag naar MPR geweest waar ze gekeken hebben. Na een proefrit en het omhoog krikken van de motor bleek het "gelukkig" toch niet het balhoofdlager te zijn en dus moest er verder gezocht worden. Toen is de Maxxis voorband eraf gehaald en vervangen voor een Michelin PP, gebalanceerd en de Kwaak rijdt weer als een zonnetje en strak vooruit. Vrouwtje blij, want die heeft weer een goed gevoel op de motor en blij omdat alles "makkelijk" opgelost is. cheers cheers


das gewoon ook ff een 100x betere band dan die maxxis troep natuurlijk... beter man dat het zo opgelost is.
Terug naar boven Ga naar beneden
Bianca

Bianca


Aantal berichten : 236
Leeftijd : 38
Registration date : 06-10-08

Slaand stuur Empty
BerichtOnderwerp: Re: Slaand stuur   Slaand stuur Icon_minitimezo jun 28, 2009 10:43 pm

Mooi dat daarmee het probleem opgelost is Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
Joshi

Joshi


Aantal berichten : 382
Leeftijd : 47
Woonplaats : Spijkenisse
Registration date : 25-10-08

Slaand stuur Empty
BerichtOnderwerp: Re: Slaand stuur   Slaand stuur Icon_minitimezo jun 28, 2009 11:05 pm

he hartstikke goed zeg!
Dat zal een stuk prettiger rijden!
Terug naar boven Ga naar beneden
Spector

Spector


Aantal berichten : 88
Leeftijd : 47
Woonplaats : Spijkenisse
Registration date : 11-11-08

Slaand stuur Empty
BerichtOnderwerp: Re: Slaand stuur   Slaand stuur Icon_minitimema jun 29, 2009 12:27 am

Koecky schreef:
Spector schreef:
Het probleem is opgelost, ik had een afspraak gemaakt voor een beurt maar mevrouw kon niet langer wachten dus vandaag naar MPR geweest waar ze gekeken hebben. Na een proefrit en het omhoog krikken van de motor bleek het "gelukkig" toch niet het balhoofdlager te zijn en dus moest er verder gezocht worden. Toen is de Maxxis voorband eraf gehaald en vervangen voor een Michelin PP, gebalanceerd en de Kwaak rijdt weer als een zonnetje en strak vooruit. Vrouwtje blij, want die heeft weer een goed gevoel op de motor en blij omdat alles "makkelijk" opgelost is. cheers cheers


das gewoon ook ff een 100x betere band dan die maxxis troep natuurlijk... beter man dat het zo opgelost is.

tja dat maxxis rubber zat er onder toen we hem kochten, en slijt voor geen centimeter Sad

rijden normaal allebei op Michelin, dus de achterband gaan we nu ook snel vervangen cheers
Terug naar boven Ga naar beneden
Tuesday

Tuesday


Aantal berichten : 147
Leeftijd : 41
Woonplaats : Spijkenisse
Registration date : 15-12-08

Slaand stuur Empty
BerichtOnderwerp: Re: Slaand stuur   Slaand stuur Icon_minitimema jun 29, 2009 9:10 am

Kijk effe onder het topic onderdelen. Ton heeft mooie setjes michelin banden in de aanbieding.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Slaand stuur Empty
BerichtOnderwerp: Re: Slaand stuur   Slaand stuur Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Slaand stuur
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» stuur recht

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Hemo Motoren :: Zakelijk :: Technische vragen-
Ga naar: